Vår
Allmänna villkor och returpolicy

FRAKTPARTNERS

DHL

FRAKTKOSTNADER

Fraktkostnader står vid kassan och när du beställer dina produkter. Observera att du som kund ansvarar för att ange rätt adress till dit produkten skall skickas.

BORTTAPPADE PAKET
Vi ansvarar inte för paket som tappats bort i transporten. Inte heller för skador som orsakats i transporten. Vänligen kontakta fraktbolaget.

EJ UTHÄMTADE PAKET

Paket som inte hämtas ut i tid, returneras till oss. Produkterna betalas tillbaka men en administrationsavgift på 289kr tas ut.

LEVERANSTIDER

Vårt mål är att få dina produkter till dig rekordsnabbt, 3–5 arbetsdagar, men de faktiska leveranstiderna kan variera beroende på din plats.


HÅR ISÄTTNING

Observera att isättningen skall ske på ett proffesionellt sätt och att du står för att förlängningen utförs utav en professionell utförare. Vi ansvarar inte för skador kopplade till en felaktig isättning.

RETURPOLICY

Vi tar ej emot returer efter 15 dagar från det att varan är mottagen.

Observera att öppnade förpackningar och bruten plombering ej kan returneras pga hygienskäl.

Du som beställare står för returfrakten och returkostnad/administrationsavgift som dras av på återbetalningsbeloppet.

Observera att du inte kan avbeställa din order. Det mesta går på automatik och packas direkt när en beställning lagts.

Vi står inte för eventuella borttappade returer som orsakats av posten. Inte heller några skador som orsakats av transport. Vänligen kontakta fraktbolaget.

Om din retur godkänns, kommer vi att betala tillbaka pengarna inom kort. Observera att isättingen/produkterna skall ske av en professionell frisör/extensions stylist.

Vi står ej för eventuella felinsättningar och håret kan ej reklameras vid bruten förpackning.

Rea-varor går ej att returnera.

RETURPROCESS

För att starta din returprocess ska du:

  1. Mejla oss till info@sensoryvalue.com. Skriv RETUR överst i mejlet samt ange
    • Fullständigt för- och efternamn
    • Ordernummer
    • E-mail
    • Telefonnummer
    • Produktinfo
    • Adress
  2. Orsak till retur. T.ex. fel modell, fel färg, längd, samt vad som ska returneras.
  3. Förpacka din vara säkert med ordernummer och kvitto.
  4. Vi kommer mejla ut en retursedel till dig som du sätter på paketet. Observera att du som kund står för returkostnad. Returkostnaden på 149 kr dras från din återbetalning.

 

ÅTERBETALNING

Sensory behandlar ditt ärende inom ca 7 dagar från det att produkten kommit till oss och blivit granskad av vårt team.

Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köp. Återbetalning av godkänd retur tar därefter ca 1–5 bankdagar.